Cynk na trądzik – czy warto?
5 (100%) 1 vote

Trądzik dotyka wielu mężczyzn i kobiet, a jego nieciekawe efekty można zaobserwować na twarzy, plecach, szyi, ciele, skórze czaszki a nawet na narządach rozrodczych. Większość osób mających problemy z trądzikiem jest w przedziale wiekowym 12 – 25 lat. Mimo, ze istnieje wiele teorii o jednej konkretnej witaminie która pomaga rozwiązać problem trądziku, naukowcy udowodnili, ze taka witamina w rzeczywistości nie istnieje. Odkryli oni za to, ze skóra – drugi największy organ ludzkiego ciała – bardzo dobrze reaguje na sposób odżywiania i higienę. Połączenie witamin i minerałów wydaje się mieć pozytywny wpływ na stan zdrowia skóry u ludzi nie odżywiających się zbyt dobrze.

boy-with-acne

 

Jednym z mineralów, który okazal sie byc w tym temacie szczególnie obiecujący, a badania to potwierdzają, jest cynk. Cynk ma bardzo dobry wpływ na wzrost, gojenie sie ran, produkcje spermy oraz zapobieganie trądzikowi. Badacze odkryli również, ze pelni on wazna role w zarządzaniu poziomem insuliny (hormonu regulującego poziom cukru w organizmie) jak równiez w replikacji DNA. Innymi slowami, ten mineral gra bardzo wazna role w wielu funkcjach ciala.

cynk-na-lepsza-plodnosc-ARTICLE_MAIN-54518Uzywanie cynku do leczenia tradziku jest skutecznym sposobem zmniejszenia produkcji loju. Efekt wydaje się być podobny to efektu tetracykliny. Uzywanie cynku pomaga równiez chronic cialo przed wolnymi rodnikami i jest niezbedne do produkcji nowych bialych krwinek.

Obecnie, najszerzej dostępnymi formami cynku do przyjmowania doustnego są glukonian i siarczan cynku. Pikolinian cynku jest forma która łączy organiczna sól oraz cynk. Fani zdobywania niezbędnych minerałów droga żywieniowa powinni zainteresować się owocami morza, drobiem, orzechami, pestkami słonecznika, pełnoziarnistymi latkami, orzechami brazylijskimi, nasionami dyni i roślinami strączkowymi.

cynk,_wzrostuBadania naukowe dotyczace dokladnie wplywu cynku na tradzik sa nieliczne. Istnieje kilka badan które potwierdzajajego skutecznosc. Dorosly czlowiek nie powinien nigdy przyjmowac wiecej niz 100 mg zynku dziennie. Nie powinno sie równiez przyjmowac dodatkowej miedzi z cynkiem, poniewaz zmniejszy to jego wchlanialnosc w organizmie.

Przed dodaniem cynku do twojej diety, skonsultuj sie z lekarzem pierwszego kontaktu. Mimo, ze doktor nie zawsze musi byc przekonany ze zwiekszenie spozycia cynku bedzie mialo wplyw na kondycje twojej skóry, wazne jest by suplementacja nie miala wplywu na pozostale mozliwe sprawy zdrowotne. W przypadku braku przeciwwskazan, cynk jest relatywnie bezpieczny z mala iloscia efektów ubocznych. Jest równiez dosyc tani i moze pomóc ci w poprawie jakosci twojej cery.

 

 

 

Źródła:
Oregon State University Linus Pauling University; Zinc
http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/minerals/zinc/
MayoClinic.com; Acne
http://www.mayoclinic.com/health/natural-acne-treatment/AN01716
University of Maryland Medical Center: Zinc
http://www.umm.edu/altmed/articles/zinc-000344.htm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ